בית הדין בהאג: לבחון מחדש את השתלטות לוחמי השייטת על ה'מרמרה'

    דוד לזר No Comments on בית הדין בהאג: לבחון מחדש את השתלטות לוחמי השייטת על ה'מרמרה'
    20:27
    08.05.24
    אבי בלום No Comments on ארדן: "שלום עם הפלסטינים? זה ישיג תוצאה הפוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון מתחו אמש (חמישי) ביקורת קשה על הוראת בית הדין הבינלאומי בהאג לבחון מחדש החלטה שהתקבלה שם בעבר, שלא לחקור את השתלטות לוחמי השייטת על הספינה הטורקית 'מרמרה' שכשלה בהבאת פעילי טרור במסווה ארגון המוניטארי לחופי עזה.

    שר הביטחון יעלון אמר כי "ההחלטה לבחון מחדש את סיפור המרמרה בבית הדין בהאג הינה ניסיון פוליטי ציני ובלתי נסבל להשחיר את פני הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", והצטרף לדברי ראש הממשלה נתניהו "לפיהם לוחמי השייטת הגנו על עצמם על פי החוק הבינלאומי לאחר שהותקפו באלימות על ידי פעילי טרור".

    כאמור, אמש בית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה (ICC) הורה לתובעת לבחון מחדש את החלטתה לסגור את תיק החקירה נגד פעולת צה"ל בהשתלטות על הספינה הטורקית 'מאווי מרמרה' ולשקול לפתוח חקירה פלילית נגד ישראל.

    בהחלטה שפורסמה אמש (חמישי) על-ידי השופטים ג'ויס אלוש, פיטר קובקס וקונו טרפוסר, בעקבות בקשה של איחוד איי קומורוס שהיו הבעלים הרשומים של ספינה שהשתתפה במשט לעזה בשנת 2010 לעיין בהחלטת התובעת שלא לפתוח בחקירה, נקבע כי נפלו טעויות מהותיות באופן שבו ניתחה התביעה את התיק בטרם החליטה לסגור אותו.

    "התביעה לא העריכה באופן נכון את המידע שלפיו ירו כוחות צה"ל אש חיה עוד בטרם עלו על סיפון המאווי מרמרה", כתבו השופטים. עוד טענו כי "לא התחשבה, ללא הסבר".

    "לדעת ההרכב השיפוטי, טעויות אלה מערערות את יציבות החלטת התביעה, בייחוד לנוכח השאלה האם הפשעים נשואי התלונות היו שיטתיים או תוצאה של תכנון מוקדם, או מדיניות להתקיף ולהרוג או לפצוע אזרחים – טיעון שנחשב על-ידי התביעה ככזה שמסמן את המשקל הלא מספק של התיק", כתבו.

    "ההרכב השיפוטי מבקש מהתובעת לשקול מחדש את החלטתה שלא לפתוח בחקירה. עליה לעשות זאת בהקדם האפשרי. ברגע שתגיע להחלטה סופית, עליה להודיע לבית הדין ולקרבנות על החלטתה ועל הסיבות להחלטתה".



    0 תגובות